Critica franceză a apreciat la unison debutul în lungmetraj al regizorului britanic, facând remarci elogioase la adresa filmului.
O lucrare puternică, tulburătoare, impresionantă, stăpânită, care se desfaşoară într-un cadru natural somptuos, este descrierea pe care celebra publicaţie La croix i-o atribuie peliculei, adăugând totodată că Arta lui Peter Strickland constă în a sugera violenţa, în a instala o atmosferă de ameninţare tăcută într-un decor bucolic. Stilul său e format din planuri lungi, statice, admirabile, montaj elegant, pauze discrete de tonalitate, imagine vie şi coloană sonoră care atinge experienţa senzorială. Jean-Claude Raspiengeasse îşi încheie cronica cu următoarea observaţie: Scena de revelaţie – filmată superb, în timpul unei plimbări cu barca, - care se desfaşoară prin ea însăşi şi se închide într-un nod curgător de cuvinte, va rămâne în istoria cinema-ului.
Pentru Le Figaro, Katalin Varga este o forţă: Dacă cinema-ul este arta feţelor, cum spunea Dreyer, Katalin Varga le oferă pe cele mai magnifice începând cu cea a Hildei Peter, actriţa de teatru de origine română de o intensitate fascinantă. Ea trece prin film precum o forţă, răscolind pământul şi cerul, tulburând pacea pe care o credea dobândită, uitarea care acoperise greşeala, şi prezentând la un nivel înalt chestiunea justiţiei, durerii şi a reparaţiilor.
Şi publicaţia săptămânală de actualitate culturală Telerama face aprecieri pozitive la adresa filmului: Filmul frizează fantasticul iar totul culminează într-o scenă de confruntare pe un lac între victimă şi cel care a violat-o (...) e o călătorie care lasă mult în urmă oraşele şi maşinile şi se afundă profund în pădurile magice ale Transilvaniei; este în acelaşi timp şi o călătorie în timp, o fabulă de dinaintea Legii, la originile lumii şi ale instinctelor umane... Zâmbetul misterios al Hildei Peter, care joacă rolul lui Katalin, sigură că îşi ţine în sfărşit prada, lumina neagră care emană din ea, lucrătura fină a sunetetului ce amestecă intim muzicalitatea limbii cu zgomotele pădurii, fac din Katalin Varga o operă unică.
Les Inrockuptibles titrează: Britanicul Peter Strickland a realizat primul său film românesc de parcă ar fi fost născut în Carpaţi. Cineastul îmbrăţişează folclorul local fără să cadă în popular, urmărindu-şi eroina cu camera de filmat de pe umăr, vânând peisaje de basm primitive, unul după altul, cu încăpăţânare şi nerăbdare. În rolul principal, actriţa Hilda Peter este sublimă.
Katalin Varga va rula, începând cu 9 octombrie, în cinematografele din Marea Britanie, urmând ca în România filmul să fie lansat pe 13 noiembrie.
Recent, filmul a fost nominalizat alături de alte patru producţii internaţionale la Premiile Academiei Europene de Film, secţiunea Descoperirea Europeană a Anului, gală care va avea loc pe 12 decembrie, în Ruhr Metropolis, Germania.
Considerate Oscarurile Europene, aceste distincţii se decernează anual de către Academia Europeană de Film celor mai bune producţii cinematografice europene realizate în anul precedent. Câştigătorul secţiunii Descoperirea Europeană a Anului va fi ales de 2000 de profesionişti din industria cinematografică, membri ai Academiei.
În prezent, în palmaresul de premii al filmului se află Ursul de Argint pentru contribuţie artistică deosebită, obţinut la Festivalul de Film de la Berlin 2009, Marele Premiu la Festivalul de la Copenhaga, Premiul de regie la Festivalul de Film din Muntenegru, Marele Premiu la Festivalul de Film din Piestany (Slovacia).